وبلاگ رسمی سلمان حدادی

ارتباط مستقیم با سلمان حدادی

ایا لعن و سب دشمنان اهل بیت از دیدگاه مستبصر سلمان حدادی قسمت اول

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدالله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه مولانا امیرالمومنین و الایمه صلوات الله علیه

شرع مقدس اسلام مشتمل بر ضروریاتی است که هر شخص به عنوان یک مسلمان باید به این ضروریات معتقد بوده و اعمال و رفتار خود را در زندگی با ان مطابقت دهد و کار هر یک از این ضروریات دین منجر به کفر وی می شود این ضروریات دین منجر به کفر وی می شود این ضروریاتی که پذیرش عقلی و صرف اعتقاد قلبی به انان کافی است که شرع مقدس اسلام اصطلاحا به عنوان اصول دین یا واجبات عقیدتی از ان می شود  که شامل اعتقاد به (توحید.عدل.نبوت.امامت.معاد.)می باشد

دسته دوم:اصطلاحا به عنوان ضروریاتی که علاوه بر پذیرش عقلی و اعتقاد قلبی به انان باید در اعمال و رفتار و گفتار شخص مسلمان نیز ظاهر شود که شرع اسلام اصطلاحا به عنوان فروع دین یا واجبات عملی از ان یاد می شود که شامل (نماز.روزه.حج.زکات.خمس.امربه معروف.نهی منکر.تولی.تبری)کسی که یک از این ضروریات دین را انکار کند یا نپذیرد کافر است و در جرگه مسلمین خارج می گردد و اما در مورد دسته دوم مثلا نماز صرف اعتقاد قلبی به این که خداوند نماز را بر بندگان واجب کرده کافی نیت بلکه شخص باید عملا برای اقامه ان بپاخیزد و واجب است شرایط و مقدمان ان را فراهم کند که عملا به خواندن نمار بپردازد همین طور نیز در مورد اصل تولی(علاقه مندی به ولایت اهل بیت صلوات الله علیه)و تبری(دشمنی و بیزاری جستن از دشمنان اهل بیت صلوات الله علیه)که هیچ وجه صرف اعتقاد قلبی به ان کافی نیست و باید در اعمال و رفتار و گفتار شخص به ظهور میرسد با توجه به این اصل تولی و تبری از ضروریات انکار ناپذیر و عملی اسلام است که در شرع اسلام توجه خاصی نسبت به ان شده و بلکه از سایر ضروریات مهم تر قرار داده شده است

خداوند در قران شعار عمومی مسلمانان را تولی و تبری .صلوات بر پیامبر و لعن بر دشمنان ذکر شده است سوره احزاب ایات ۵۶.۵۷

برات:

از ریشه بر .برا.تبری به معنای کناره گیری و بیزاری از هر چیزی است همراه بودن ان مورد اکراه است(مفردات راغب اصفهانی ص۴۵)

لعن:

به معنای طرد و دور کردن است(اساس البلاغه ذیل وازه لعن (زمخشری)

همچنین به معنای راندن و دور کردن همراه با ناخشنودی و ناراحتی است انچنان که لعن از جانب خدا به معنای قطع رحمت و توفیق دنیوی و عذاب و عقوبت اخروی است لعن توسط انسان نیز نوعی دعا هست یا نفرین و بد خواهی برای دیگری است(مفردات راغب اصفهانی ص۴۷۱)

دراین اصل اساسی ضروری دین مبین اسلام یعنی تبری نیز مانند سایر مسایل دینی باید به پیشوایان معصوم اعتقاد نموده و سیره و روش انان را در تبری جویا شد

اثبات لعن:

سوره احزاب ایه ۵۷

و در احادیث معتبر امده فاطمه پاره تن من است هر کس او را اذیت کند من را ازرده و خدا ازرده است (صحیح بخاری ج۶ص۲۶وصحیح مسلم ج۴ص۱۹۴

بقیه بحث در مقاله های بعدی

, ,

3 ديدگاه درباره “ایا لعن و سب دشمنان اهل بیت از دیدگاه مستبصر سلمان حدادی قسمت اول

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>